Lite av varje

Skrev tenta imorse. Tror det gick bra(hoppas) knåpade ihop 14 sidor så det borde väll räcka. Efter det for jag till ma och pa och hängde. Vi for till rutvik och kikade på blommor. Sedan blev det Bygårds och en bygårdskaka, det var inte igår! Petter och Leo var i stugan på förmiddagen för att spana efter djuren på hans utfodring. Leo fick se några renar och sa -dä dä åt de inte så smarta renarna som inte bryr sig om att gå sin väg. Vid lunch kom Leo och gjorde mig och mamma sällskap. Vi tog en prommis till stadsön och gick en sväng på wika för att spana lite möbler. Vi behöver matstolar, får se vilken sort det blir. inte tyg iallafall. Efter att Petter slutat jobbet for vi till Elgiganten för att köpa en tvättmaskin. De hade specialpris så vi betalade nedast 2990. Som hittat. Kvinnan ur personalen frågade om det var den vi ville ha eller om vi kunde tänka oss något annat? Svaret blev nej den vill vi ha. Inte lätt att köra säljsnack för snåla studenter;) Nåja bara den tvättar rent och funkar som den ska så struntar jag i specialeffekterna. Flyttningen går sakta framåt. Min snälle far kom iallafall igår med 20 kartonger! Mycket välbehövligt. Nu kan man inte skylla på att vi inte har det... Leo har börjat ställa sig mot möbler och han får märken nästan varje dag efter alla fall. Funderar på att skaffa en tyghjälm för att dämpa det värsta. Imorgon får vi se vad som händer. Middag hos Pia och Daniel kanske? Ha en trevlig kväll!

För övrigt. Jag kommer nu äntligen i jeansen igen! 4 Kg minus (3 kvar nu) sen mitten av januari. Perfekt att tappa lite i taget och inte behöva svälta. Sunt förnuft och lite rörelse gör skillnad. Kanske är det det Aftonbladet borde skriva på sitt löp till sommaren, istället för metoder hit och metoder dit;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0