Skolstart

Igår gjorde jag premiär i min nya klass. Det gick då bra och jag lyckades skaffa mig två kompisar att göra grupparbete med. Jag hade som tur var två trevliga bordsgrannar att fråga, de bor dessutom i Luleå så jag slipper tjorva över internet. Leo fick göra heldagspremiär hos farmor och farfar och det hade också gått bra. Inte för att jag trodde att det skulle bli problem men ändå. kändes en aning konstigt att vara borta från honom så länge men det är inte många dagar som det kommer att bli så. Fick årsbesekd från CSN. Måste man börja betala tillbaka efter bara en termins uppehåll? Marie, du som har gjort uppehåll, var det så för dig? Jag hittade ingen bra info på deras sida och jag vill inte verka korkad när jag ringer dit om det finns någon som kan förklara för mig innan hur det går till;)

Leo åker runt i sin gå-stol på dagarna och tycker det är jättekul! Ska ta min mer tekniska sambo till hjälp och försöka ladda upp en liten film på honom. Annars rullar det på som vanligt. Min hälsosammare livsstil håller i sig och ett litet kilo har ramlat av. Känns bra att de lönar sig att anstränga sig. Konstigt nog är jag inte lika sötsugen som förut. Mitt tankesätt -vad är roligast, att äta godis eller att kläderna sitter snyggt verkar funka. Jag är inte det minsta fåfäng;)

Pluttis ligger och sussar. Jag kanske borde ta och rätta till det sista i en gammal rapport och skicka in den..
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Pia - MejasMamma

leo får vara med oss om han vill när ni pluggar, hade varit mys!:)

2010-01-20 @ 08:21:29
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Marie

Jo, man måste betala efter en termin första gången man tar uppehåll. Andra gången, som det blir för mig snart, måste man börja betala tillbaka direkt. Men nu pluggar du ju igen och tar lån igen (eller hur?) så då behöver du inte betala. Ring dem och meddela att du börjat om att studera. :)



Jag skulle börjat idag men jag har magsjuka. Fan. Missar intro och alla labbarna. Undrar vad fröken säger om detta. Om jag har riktigt osis måste jag kanske hoppa av redan nu, men jag tycker nog de borde kunna lösa detta på ett schystare sätt.

2010-01-20 @ 11:47:42
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Jo det var skönt. På lung/endo/gastro, mer exakt än så vet jag inte, det får jag se när jag kommer dit. :)

2010-01-21 @ 22:07:53
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0