Stockholm

Igår kväll kom vi hem från stockholm efter tre underbara dagar! Flygresorna har gått jättebra och pluttis har sovit nästan hela vägen. Vagnen överlevde också resan vilket jag oroade mig över. I fredags gick jag själv på stan med Leo medans petter var på sitt möte. Jag gick runt i gamla stan med kartan redo som värsta turisten. Vi hann med att se ganska mycket bland annat national museet men Leo ville inte se på tavlorna så han sov istället sött i vagnen. På kvällen åt vi kina mat och gick en prommis till en kiosk för inköp av godis som vi(jag) åt upp på hotellrummet. Lördagen spenderades på stan i olika affärer. Blev dock rätt less på allt folk samt att trängas med vagnen. Kändes för övrigt som om vi körde en stor jeep jämfört med alla nätta city vagnar som jag såg. Det märktes att vi har ett annat vinter klimat:) På kvällen mötte vi upp min bror och hans sambo och deras kompisar. Tillsammans med dem åt vi på en mysig italiensk restaurang och hade det trevligt. Igår tog vi bussen till Skansen och gick på julmarknad och så spanade vi in djuren. Det var jättemysigt och julkänslan kommer smygande nu.. Vi provsmakade kalkonkorvar och åt varma munkar, inte dumt! Allt som allt har vi haft det super trevligt och jag gör gärna om en sådan här resa. Att resa med barn var inte speciellt krångligt, det krävs bara mer packning, planering och lite mer tid:) 




Min bror Pär, Ida och Leo



Store stygge vargen..



Gigantisk tjur



Älgen tog sovmorgon



sötnosar



Lyxig lunch på känd hamburger restaurang



Björnarna på Skansen hade gått i ide men en liten björn hade rymt så den tog vi hem:)

Kommentarer
Postat av: Pia - MejasMamma

Vad mysigt ni har haft det!:)



Daniel sa nyss att Petter sagt att ni vill hitta på något på nyår, det gör vi gärna:) Ska vi vara här?

2009-11-30 @ 19:02:31
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kul med en Stockholms resa! :)

2009-11-30 @ 22:41:09
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahahaha, det hoppas jag jag kan undvika, den här gången iaf. ;)



Hörru, jag har tänkt höra med dig om litteraturtentamen, visst har du gjort en sån i kursen o0005h? Jag tänkte om jag kunde få kika lite på den och se hur du gjort, så kanske man själv får en uppfattning om vad som väntas av en? :) Jag har förövrigt alla dina tentor här. Har fått resultat nu och jag klarade alla så nu kan du få tillbaka dem. Vi måste dejta någon dag! :D

2009-12-01 @ 10:12:01
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sofia w

Sjutton vilken liten sötnos ni har! :)

2009-12-01 @ 12:19:59
URL: http://fruwessung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0