Leo 4 månader!

För lite drygt ett år sedan fick vi ett plus på stickan. Sedan dess har tiden flugit iväg känns det som. Nio månader gick ganska fort med illamående och sug efter både kexchoklad, fil och musli samt citrus frukter. Jag hade även en stor avsmak för ägg och en del lukter. Konstigt nog tycker jag fortfarande att ägg är lite äckligt. Jag oroade mig mig mer eller mindre hela graviditeten för diverse saker och i början väntade jag nog mer missfall än barn.. Men efter v 20 började det släppa och jag vågade köpa lite kläder. Jag trodde Leo skulle göra som de flesta andra barn- vänta med att komma i v 42. Men tji fick jag. Med en lägenhet som var ostädad och en halvpackad bb- väska  samt ett halvrenoverat badrum tyckte han det var lämpligt att göra entré. Vattnet gick en dryg vecka före utsatt datum och vi fick vänta tre dar innan han ville ut på riktigt. Jag hade förväntningar innan förlossningen att jag skulle hinna med både badkar och akupunktur men så blev det inte. Lustgas hann jag dock med som tur var. Den 31 juli kl 06.16 kom Leo så till världen och nu har det alltså gått fyra månader! Tiden flyger fram och han har lärt sig att:

Fästa blicken
vända huvudet efter röster
känna igen mig
greppa efter saker
sätter allt i munnen
rullar från rygg till mage
greppar tårna
skrattar ibland på riktigt
suger på tummen
ammar och dricker ersättning
har smakat potatis= ganska äckligt
har upptäckt Zeppy^
"pratar"
sitter gärna i famnen
tycker om att bada badkar
har börjat att tycka om att ligga på mage

Innan Leo föddes hade jag fått höra att det inte finns någon större kärlek än den till sitt barn. Det är verkligen sant. Det går inte en dag utan att jag tackar min lyckliga stjärna för att han kom in i våra liv. Han är min stora kärlek och han får mig att skratta varje dag. Mamma livet kan vara tufft men oj så lycklig han gör mig! Tack för att du finns och hoppas du känner hur mycket vi älskar dig!



Den 25 november 2008 kom plusset en aning överaskande!



Magen v 28



Första ögonkontakten av en trött men lycklig mamma


Stolt mormor och morfar den 1 augusti.


Petters lyxiga säng vek sig dubbel över honom!




Välkommen hem tårta

Kommentarer
Postat av: Marie

Shit vad tiden går fort, fyra månader!?!



Tänk vad lite man visste om livet innan man fick barn, är det inte helt sjukt? Inte en chans i världen att man kan förklara för någon hur det är att vara mamma, det måste upplevas! :)



Ja, gud vad snällt. Jag har samma mail fortfarande. :D

2009-12-03 @ 05:49:48
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lisa

Söt Leo! ;) Och tiden går fort, alldelens för fort. Alla säger att man ska ta tillvara på bebistiden och det håller jag verkligen med om. Men hur tar man tillvara på den egentligen?! ;) Den går ju hur som helst över.

2009-12-03 @ 08:01:34
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0