Jul

Vi har spenderat julen både hos mina och sedan hos petters föräldrar. Vi sov över hos mina natten mot julafton så på morgonen kom mamma och pappa traditionsenligt utklädda till tomtar sjungandes "nu är det jul igen". De hade med sig lussekatt, pepparkakshjärta samt julmust och en serietidning;) Leo fick en egen tomtedräkt så han också kunde vara med. Sedan åt vi jul brunch bestående av tomtegröt och skinkmacka. Efter det for vi till petters föräldrar för att fira med hans släkt. Tre småbarn har det hunnit bli på hans sida och ett till är på ingående så nästa jul blir det full rulle! Efter intag av julmiddag kom så tomten och knackade på dörren till petters kusinbarns stora förtjusning. efter att han delat ut klapparna for vi tillbaka till gammelstad för att träffa tomten där. Vi har tydligen varit väldigt snälla i år för vi fick fina paket. Leo fick kläder,leksaker, böcker och pengar till en ny bilbarnstol. Någon som vill köpa ett babyskydd?:) För att sammanfatta helgen har vi haft det väldigt mysigt och vi har ätit en massa god mat!

Det enda tråkiga var att datorerna här hemma inte går att rädda så igår köpte vi en ny. Så i dagarna väntar en tur till kronan för att skrota min käre gamle vän. P och jag har börjat titta på nyårsmeny, så om du läser det här Pia så har vi lite förslag. Jag ringer:)

Idag åker jag och Leo ut till g-stad för att umgås med familjen. Ha det!


Leo fick ett hjärta

Bus-tomte!

Stiliga gossar

Astrid och Henry fick paket

Vi hade varit snälla i år

Ganska tjusiga dagen till ära


Kommentarer
Postat av: Pia - Mejas mamma

Vad fina ni var alla tre!:)

Ska bli kul att ses på nyår! Tänkte om vi ska ta upp sulkyn så kan Leo sova i den? Så slipper han sov ai babyskyddet.

2009-12-28 @ 19:57:37
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: sofia w

Men herregud vad pojken växer!

Så mysigt ni verkar ha haft det :) Vi skulle ha ordnat nån träff av något slag när familjen Wessung återvänder till stan :)

2009-12-28 @ 21:28:12
URL: http://fruwessung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0