Fredag

Igår hände inte speciellt mycket. Vi var hemma och tog det lugnt. Petter vaccinerade sig så nu är båda rustade för svinisen! Jag var och vägde och mätte Leo i förrgår, 7180 g men längden glömde hon fylla i boken och jag hängde inte med men jag gissar på 68-69 cm. Stor killen! Jag och Leo var iallafall och jul fikade hos min kompis emma som bakar som en gud. Jag tror det var sju sorter. Så det blev en del fikabröd med andra ord. Läste dock imorse att man skulle vara försiktig med saffran och pepparkakor när man ammar pga diarre och magknip på den lille. Så jag får väll ta nån lussebulle mindre i år. Jag hade tänkt försöka baka pepparkaksmuffins i helgen, får se om jag kan locka mamma att hjälpa till. Idag har vi inga planer får väll se vad dagen har att bjuda på! Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: sofia w

hehe, det där har jag personliga erfarenheter av :) Elvira var ju bara drygt en månad när julen smaskigheter kom till affärerna och efter 9 månader med "du ska inte äta" så blev jag direkt lyrisk när pepparkakorna kom... Lite för lyrisk, jag hade nämligen inte hört något om de små liven kunde få magknip... Stackars lilla Elvira. Efter det fick jag begränsa mitt pepparkaksätande till 1-2/dag :)

2009-12-07 @ 12:31:19
URL: http://fruwessung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0